Stagebezoek, visite, shoppen, white beach, test - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marloes - WaarBenJij.nu Stagebezoek, visite, shoppen, white beach, test - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marloes - WaarBenJij.nu

Stagebezoek, visite, shoppen, white beach, test

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

28 Februari 2007 | Suriname, Paramaribo

Hai beste lezers.

Deze week is echt een heerlijke week geweest.

Donderdag had ik stage bezoek. De directrice van de school kwam bij mij in de klas kijken hoe het gaat. Ik maakte me er eerst een beetje zenuwachtig om, maar dat was echt nergens voor nodig. Ze was hartstikke aardig en gaf me gewoon wat tips waar ik mee kon werken. Eerdaags komt ze nog eens in de klas om dan een officieel verslag te maken voor de PABO in Nederland. Ik ben benieuwd hoe dat zal gaan.

Deze dag was ook heel spannend, omdat ’s avonds mijn visite uit Nederland zou komen. Om 18 uur stonden we op Zanderij, het vliegveld hier, om iedereen op te halen. De ouders van alle twee de Annemaries zouden namelijk ook komen. We stonden dus met drie meiden in onze Pangi’s, soort omslag doeken met hoofddoeken, op Zanderij de mensen op te wachten. Je begrijpt natuurlijk dat dat voor veel gelach onder de Surinamers zorgde. Ze vonden ons er erg leuk uit zien. Ook Petra en Ben vonden het leuk om op deze manier te worden ontvangen.

Het was heerlijk om Petra en Ben te knuffelen na deze weken en ze welkom te heten in Suriname. Het is echt fantastisch dat ze hier zijn en kunnen zien hoe, met wie en waar ik woon.

De avonden die volgden, hebben Petra en ik amper geslapen. Je begrijpt natuurlijk wel dat we ontzettend veel bij moesten kletsen.

Vrijdag ochtend kwamen Petra en Ben toevallig langs mijn school en zijn even binnen gestapt. Het was hartstikke leuk en de kinderen waren ontzettend enthousiast. We hadden toevallig net wat vragen op het bord geschreven voor als ze maandag naar de vlaggen parade zouden komen. De vlaggen parade is het zingen van het volkslied en het hijsen van de vlag. Het liep dus iets anders en konden de kinderen nu hun vragen en verhalen bij ze kwijt. Petra en Ben vonden het ook erg leuk om de kindjes en mijn stage begeleider te zien.

Die middag ben ik met ze gaan shoppen. Ze wilden heel graag een hangmat hebben, dus was onze eerste stop de Jeruzalem bazaar. Er waren allemaal mooie hangmatten binnengekomen, dus hebben we lekker kunnen rond kijken. Ik heb zelf 2 keer 5 meter touw gekocht voor de kinderen op school. Dan kunnen ze in de pauze gaan touwtje springen. De kinderen hier op school hebben niet echt speelmateriaal en wat ze aan spelen doen is pakkertje dat eigenlijk altijd uitloopt op slaan en ruzie. Daarom kocht ik de touwen, om leuk met de kinderen te gaan spelen. Het was ook echt een succes!

Zondag zijn we heerlijk naar White Beach gegaan. Het was een prima dag met niet te veel zon en niet echt veel regen. We hadden een prachtig hutje waar we heerlijk ik de hangmatten hebben gehangen! Petra en Ben vonden het, net als ik, een paradijsje.
We hebben er een prima dag doorgebracht. Er was één echte Surinaamse bui die we over ons heen kregen en op dat moment waren we net in het water. We zagen de bui echt op ons af komen en het was een behoorlijk natte boel. Het was eigenlijk wel kicken om in zo’n bui te staan en stiekem was het ook nog best koud ook.
We hebben er ook gegeten. Ik had lekker bami besteld. Daarnaast kreeg ik een bordje salade met komkommer en paprika. Ik roer dus lekker de boel door elkaar en neem een grote hap. Was het dus pure peper!! Ik schrok me kapot. Mijn hele mond stond meteen in de fik. Om mijn lippen en de binnenkant van mijn mond waren helemaal paars. Ik heb 15 minuten lang tranen over mijn wangen gehad.
Wat ik hiervan heb geleerd is altijd te vragen of er peper in zit!

We hebben echt een heerlijke dag gehad, we zijn lekker ontspannen met z’n drieën en daar waren we allemaal echt wel aan toe.

Maandag was het weer salsa tijd. Petra en Ben zijn natuurlijk komen kijken. We waren nogal vroeg bij de dansschool, dus hebben we eerst lekker wat gedronken. Na anderhalf uur zei Yche dat het voor de verrassing tijd was voor de test en moesten we dus afdansen. Gelukkig heeft iedereen het gehaald en kunnen we woensdag met de volgende cursus starten.

  • 28 Februari 2007 - 16:31

    Louie P.:

    Hey Marloes,

    Hartelijk gefeliciteerd met het behalen van de eerst cursus. Zo te lezen vind het je het echt heerlijk daar in m'n land!!! Door jou verhalen heb ik zin om snel daar de warmte bij jou te komen. geniet er nog van zo lang het kan.
    Groetjes Louie

  • 28 Februari 2007 - 16:33

    Snotje:

    haaaaaaaaaai

    wat super zeg dat je mamsie en bigi brother op bezoek zijn!
    Jullie zien er erg happy uit op de pica's!
    Ik blijf je volgen!!
    dikke kus
    Lottie

  • 28 Februari 2007 - 16:36

    Mariska:

    Hoi Marloes,
    Weer een leuk verslag. Zo te zien heb je het erg naar je zin met je moeder en Ben erbij. Ik weet niet meer hoe lang ze blijven, maar geniet ermaar van. En natuurlijk heel veel succes op school.

    Groetjes Mariska

  • 28 Februari 2007 - 18:54

    Oma En Oop:

    Wat zien jullie er fantasties uit.We zijn ook wel een beetje jaloers opjullie .Nog heel veel plezier.Mimi is oke de 7 vissen ook

  • 28 Februari 2007 - 19:01

    Vies Oompje:

    Leuk al die foto's van je familie, wij maar werken. Ach jullie hebben het allemaal wel een beetje verdient, jammer dat er dit keer niet meer "Natuurfoto's " bijzijn, ik kan daar niet genoeg van krijgen en m'n beeldscherm is ook helemaal "vettig".

    Het zijn natuurlijk mooie foto's en wij zijn best een beetje jaloers hoor. Veel plezier nog.

  • 28 Februari 2007 - 23:09

    Jacky:

    oh loesje,
    wat super echt dat ben en petra er zijn!!!!! echt SUPER grappig: mijn ouders zijn nu ook hier! hahahahaha :D Zo te zien hebben ze het ook erg naar hun zin en ik ben echt SUPER MEGA KEI blij voor je dat je het zo naar jezin hebt!!!!!!!!!!! hopelijk tot snel xxxxx(L)

  • 01 Maart 2007 - 10:59

    Gea:

    wat heerlijk dat Petra en Ben nu met je kunnen meegenieten!Ik geniet van je verhalen en mooie foto's!Dikke zoenen en tot ziens in april.xxx

  • 01 Maart 2007 - 11:25

    Ciska:

    hey Marloes,
    Wat leuk om ook jouw verhalen te lezen, ik zal deze pagina in de gaten houden ;)
    Jeetje wat een witte stranden en palmboompjes ik ben erg jaloers.
    Die foto's zien er allemaal erg gaaf uit leuk om jullie met zen 3en te zien hihi... Loving family.
    Vet goed dat je geslaagd bent voor je salsa.. misschien kan je mij nog wat leren ;)
    Alvast succes als ze bij je in de klas komt voor het officiele verslag..

    Ciska

  • 01 Maart 2007 - 14:29

    Esther:

    Heerlijk dat je moeder en broer er zijn ik kan echt zien dat jullie heerlijk van elkaar genieten en vooral die pretogen van je moeder spreken een duidelijke taal

    geniet en de groetjes ES

  • 01 Maart 2007 - 18:10

    Miranda:

    Hy achternicchie,

    Gefeliciteerd met het behalen van je 1ste salsa cursus. Leuk he. Ik heb het ook gedaan!! Gezellig dat Petra en Ben er zijn. Geniet ervan en doe ze de groetjes!!

    Bedankt voor je kaartje, echt lief! Dikke zoen

  • 03 Maart 2007 - 10:38

    Suusel:

    He Loesje,
    Bedankt voor je kaartje. Hardstikke leuk. Geweldig dat je mama en broertje er nu zijn echt gezellig. De foto's zien er echt super lekker en gezellig uit. Gefeliciteerd dat je je afdansen hebt gehaald. Goed gedaan. Geniet nog effe van je mama en broertje en nog veel plezier. Het weer is in iedergeval beter dan hier. Koud en regen.Veel plezier nog samen.
    Mis je.

    Kus van Suusel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Dit is een dagboek waarin alles te lezen is over mijn stage in Suriname. Ik verblijf in Su voor 4 maanden. Daar zal ik met nog 5 andere meiden in een huis wonen en allerlei dingen meemaken. In dit dagboek zal ik zoveel mogelijk van mijn belevenissen opschrijven. Veel lees plezier en laat nog eens een berichtje achter! Marloes

Actief sinds 24 Aug. 2006
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 31691

Voorgaande reizen:

09 Januari 2007 - 08 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: