Lekker relaxen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marloes - WaarBenJij.nu Lekker relaxen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marloes - WaarBenJij.nu

Lekker relaxen

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

21 Maart 2007 | Suriname, Paramaribo

Ontspannen en genieten kun je in dit land zeker.

Deze week is heel rustig geweest.
Op mijn stage verloopt alles prima, al voel ik wel dat de vakantie er aan begint te komen.
Toch geniet ik nog steeds van deze ervaring en het lesgeven in een ander land.
Je leert op deze manier echt jezelf goed kennen, wat kan ik wel, wat kan ik niet, welke situaties kan ik aan en heb ik genoeg bagage bij me om de reis voort te zetten?

Donderdagavond was een leuk avondje. Het begon om 18:30u bij de Nederlandse Ambassade voor een Nederlandse film. Dat was echt een leuk sfeertje. Heel veel Nederlanders bij elkaar die buiten, alleen onder een afdakje, in de warmte van de avond een film zitten te kijken. De film was op zich ook nog best wel leuk.

Na de film zijn we doorgegaan naar het uitgaansgedeelte van Suriname en hebben bij een Italiaanse ijsbar een heerlijk ijsje gegeten. De sfeer daar was prima.
Het is ook maar goed dat we een ijsje hebben gegeten en zijn afgekoeld, want we zijn daarna naar de Boenoenoenoes geweest. Dat is een dans café waar Salsa en Merengue gedanst wordt. Het was een hartstikke leuke avond, alhoewel ik niet de dansvloer ben opgeweest.

Zaterdag was voor mij de dag om eens de stad in te gaan. Ik wilde even de toerist uit hangen en vooral shoppen. Ik ben begonnen bij de Readytex. Ik had van Petra een leuk houten doosje gekregen, mooi bewerkt door Marrons vertelde iemand mij. Deze doosjes waren in allerlei maten te koop en ik wilde er nog wel een paar bij.
Daarna ben ik doorgelopen naar een plein waar een beeld van Ghandi zou moeten staan. Petra en Ben hebben deze al lang gezien, ik woon hier al 2 maanden en heb hem nog niet gezien. Nu moest het er dus een keer van komen. Ik heb hem snel gevonden en kwam eigenlijk tot de conclusie dat ik er al vele malen langs ben gelopen, alleen nooit heb gezien dat Ghandi het was.

Na Ghandi wilde ik de Centrale Markt gaan bekijken en vooral ervaren. Op het moment dat je daar buiten loopt, voel je je al helemaal blij worden. Binnen is het echt een feest. Overal mensen die je proberen wat te verkopen op de meest originele manieren. “Ja, welke sinaasappelen wil je?” “AAH, welke maat wil je voor dit mooie shirt?” Ik heb er echt van genoten. Het voelde een beetje als een bazaar in Turkije, allemaal van die straatjes. Ik vond het echt een hele leuke ervaring.

’s Avonds was het feest. Inge, het buurmeisje boven, was namelijk jarig. Ze had mensen uitgenodigd en heel veel eten klaar gemaakt. Deze avond heb ik dus voor het eerst kaaiman gegeten!!!!! De eerste hap was heel spannend, omdat ik wist dat het kaaiman was. Om heel eerlijk te zijn, smaakt het eigenlijk best gewoon een beetje naar kip. Toch is de gedachte er bij wel erg grappig. “IK eet kaaiman!”

Zondag zijn we met een hele groep naar White Beach gegaan. Iedere keer is het daar weer heerlijk, het verveelt nog lang niet. Er waren een paar mensen mee die nog nooit bij White Beach waren geweest. De reacties zijn zo leuk: net een paradijsje!
Een echte verrassing was het toen er een brassband begon te spelen. Die liepen op het middenpad tussen de hutjes in. Dat was echt hartstikke leuk en zag er heel goed uit. Er liepen aan paar meisjes voor de band uit te dansen en daar achter volgde dan de muzikanten.
Dan sta je daar in je bikini, in de zon, met een Fernandes, tussen de palmbomen te luisteren naar zo’n band: welkom in Suriname!

Verder zijn de avondjes hier heel rustig geweest. We zijn tot de ontdekking gekomen dat de dvd speler het best wel doet, alleen met een hele omschrijving. Dus hebben we de laatste paar avondjes steeds een filmavondje, dat vind ik echt genieten!

Wel heb ik maandag avond een druk avondje gehad. Op White Beach hebben we studenten ontmoet die we ook in Schoorl zijn tegengekomen met het ‘kamp’.
Zij zijn hier al twee en een halve week en vertelden dat ze een leuke sportclub hebben. Natuurlijk wilden wij wel een keer mee en zijn Annemarie Boshuizen en ik dus maandag avond gaan sporten. Het was heel erg gezellig, maar vooral mooi. Het was op het dak van een hotel waarbij je dus uitzicht had over heel Paramaribo. De grote en kleine huizen, de ontzettend groene bomen etc. Het was het begin van de avond dus zag je de lucht allerlei verschillende kleuren krijgen en avond worden. Dat was echt prachtig!
Het was ook heel erg goed voor de spieren om weer even lekker te trainen. Die avond heb ik héérlijk geslapen!

Vanuit Suriname weer de liefste groetjes en bedankt voor alle berichtjes steeds op mijn site. Ik vind dat hartstikke leuk om te lezen!

  • 21 Maart 2007 - 16:19

    Petra:

    Vandaag over 7 weken ben je er weer.
    Je lekkere bedje (met heerlijk hoofdkussen) wacht op je.

  • 21 Maart 2007 - 16:22

    Vies Oompje:

    Ha die lekkere meid, wat zijn dat nou voor foto's.

  • 21 Maart 2007 - 16:24

    Petra:

    Ieieieieieieieieieieiesk !!!!!!

    Kaaiman!!!!!!!!!!!!!

  • 21 Maart 2007 - 17:06

    Maarten:

    Potjandorie wat super allemaal. Ik ga volgende week donderdag naar Milaan :) niet in vergelijking met suriname, maar moet toch wat inbrengen tegen jouw fantastische reis.
    Kus Maarten

  • 21 Maart 2007 - 21:37

    Suusel:

    Hoi lieverd,
    Nog 7 weken en dan ben je weer terug. Dat vind ik niet erg, maar wel een raar idee dat dan je su avontuur er weer op zit. Snel gegaan.Wat heb je mooie dingen gezien en meegemaakt.Om jalours op te worden. Dit pakken ze je in ieder geval nooit meer af. Geniet er nog even van en dan zie ik je weer over 7 weken.
    Kus van Suusel.

  • 22 Maart 2007 - 08:46

    Jacqueline:

    oh loes wat een verhalen allemaal! En de fotos zijn ook echt super! Het doet me deugd dat je het zo naar je zin hebt, ondanks dat je nu vakantie hebt en bijna alweer naar huis moet, JA MOET!!! :( :( :( tot snel xxxxxxxxx bacio

  • 25 Maart 2007 - 15:42

    Oop:

    Nog bedankt voor je bericht ,ik zal zorgen dat ik je van schiphol haal.als ik aan
    JOU denk dan ben ik al voor 70% genezen nou liefste klein dochter een dikke kus, van jou Oma en Oop

  • 25 Maart 2007 - 15:48

    Oop:

    Sorry dat ik niet eerder heb gemaild,maar ik had het ook zo druk in het flevohuis .Ik had wat anders aan mijn hoofd Geniet maar van de tyd die je nog hebt in Suri.We houden erg veel van jou.Dikke kus .

  • 26 Maart 2007 - 10:01

    Goor Broertje:

    Ben het eens met vies oompje, geen bikini's?? Lekker dan. Fijn dat je het leuk hebt. Hoop dat je een beetje bent bijgekomen van mijn drukke gedoe. Doe ze daar allemaal de groeten.

  • 27 Maart 2007 - 08:39

    Rosa:

    Heeeee marloes!! K heb al lang nix van me laten horen.. terwijl ik toch steeds je berichtjes krijg & lees.. maar hier ben ik weer hoor! leuk dat je in mei weer ff mee komt doen :) lijkt me heel gezellig, zonnetje gaat hier ook weer een beetje schijnen eindelijk, stuur m maar lekker deze kant op!! x Rosa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Dit is een dagboek waarin alles te lezen is over mijn stage in Suriname. Ik verblijf in Su voor 4 maanden. Daar zal ik met nog 5 andere meiden in een huis wonen en allerlei dingen meemaken. In dit dagboek zal ik zoveel mogelijk van mijn belevenissen opschrijven. Veel lees plezier en laat nog eens een berichtje achter! Marloes

Actief sinds 24 Aug. 2006
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 31689

Voorgaande reizen:

09 Januari 2007 - 08 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: