Nog maar een paar weekjes te gaan - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marloes - WaarBenJij.nu Nog maar een paar weekjes te gaan - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marloes - WaarBenJij.nu

Nog maar een paar weekjes te gaan

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

02 December 2006 | Nederland, Amsterdam

Met nog maar 5 weken op de teller is er weer het een en ander gebeurd.

29 November heb ik mijn herhalingsprikken gehaald en dit keer ging Petra mee. Omdat Benjamin en Petra mij komen opzoeken, hebben zij ook de vaccinaties nodig. Petra en ik gingen dus als twee kneusjes samen naar huis.

Noem me gek, maar zelf vond ik het een heel goed idee: een test rondje “koffer-inpakken.”
Ik heb mijn koffer weer tevoorschijn gehaald en al mijn spullen die ik mee wil/ moet nemen er in gedaan. Het was even flink in de kasten graven om alles te vinden en te verzamelen. Het resultaat was prachtig: een koffer met een grote hoeveelheid kleding en andere benodigdheden. Het enige probleem was, de koffer kan niet meer dicht!!!! (Zie hiervoor de foto’s.)

Ik moest dus flink gaan schrappen en spullen eruit halen die eigenlijk wel overbodig waren. Gelukkig wees mijn moeder mij er op dat zij na een aantal weken komt en dan ook spullen voor mij mee kan nemen, dus dat scheelt wel.
Vervolgens ben ik nog een keer mijn koffer gaan inpakken en toen kon hij wel dicht. Met een gewicht van 24 kg, vind ik mezelf hartstikke braaf.

2 December zijn we met alle meiden uit eten geweest. Het leek ons leuk om elkaar te zien vóórdat we naar Suriname zouden vertrekken. Het was hartstikke gezellig!

De avond begon in een Surinaams restaurant aan de Albert Cuypstraat. Wat eerst een beetje leek op een snackbar, werd later een heel gezellig restaurantje. We hebben hier lekker gegeten, (roti natuurlijk) en over van alles en nog wat gesproken. Niet alleen Suriname kwam aan bod, maar ook alle onderwerpen die ons nu bezig houden.

Na de koffie was het tijd om naar de buren te gaan, voor een ijsje. Ja zeker, de Mac Donalds kon niet overgeslagen worden deze avond.
Als laatste stop zijn we nog een gezellig café ingedoken waar we lekker nog even geborreld hebben.

Om 21:30 u hielden Susan en ik het voor gezien en gingen richting huis. De paniek, het enthousiasme en de spanning sloeg weer lekker toe, toen Suus zei: “Dag Loes, tot op Schiphol!!!”

Het was een heerlijk avondje en we verheugen ons erg op de periode daar.

(Zie de foto's van ons avondje in het fotoboek)

  • 02 December 2006 - 22:35

    Louis:

    Het begint op te schieten....

    Groetjes

  • 03 December 2006 - 10:09

    Judith:

    Het was echt super gezellig!!!!
    Veel liefs,
    Judith

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Dit is een dagboek waarin alles te lezen is over mijn stage in Suriname. Ik verblijf in Su voor 4 maanden. Daar zal ik met nog 5 andere meiden in een huis wonen en allerlei dingen meemaken. In dit dagboek zal ik zoveel mogelijk van mijn belevenissen opschrijven. Veel lees plezier en laat nog eens een berichtje achter! Marloes

Actief sinds 24 Aug. 2006
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 31691

Voorgaande reizen:

09 Januari 2007 - 08 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: