Schrik schrik - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marloes - WaarBenJij.nu Schrik schrik - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marloes - WaarBenJij.nu

Schrik schrik

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

15 November 2006 | Nederland, Amsterdam

Gisteren was het nog maar 8 weken. Ik schrok daar eigenlijk best wel van. Bedenk het eens: over 8 weken, vandaag, zit ik er dus al!!!
Ik maakte me meteen druk om allerlei zaken, met name over school. We hebben nog maar zo kort en zoveel te doen. Na wat gesprekken met mensen kwam ik er achter dat ik me moet richten op de Surinaamse uitspraak: “No spang” (Maak je niet druk) dus dat doe ik dan ook maar niet meer. Ik heb ontzettend zin in Suriname en kijk er erg naar uit.

5 November was een best aparte dag. Die dag gaf mijn orkest: J.E. een jubileum concert voor het 80 jarige bestaan. Dit was tevens ook mijn laatste concert met het orkest. Het voelt wel heel gek om na 8 jaar te stoppen met een orkest.
Gelukkig hoef ik niet heel lang te wachten. In mei ben ik gewoon weer lekker terug en speel ik de eerstkomende zaterdag meteen weer mee. Na twee a drie maanden meespelen is het voor mij dan meteen weer tijd om ‘dag’ te zeggen. Dan vertrek ik voor een half jaar tot een jaar naar Ghana. (Even afwachten hoelang ik het volhoud.) Daar ga ik vrijwilligers werk doen op een school.

Ik heb van een aantal mensen uit het orkest een afscheidscadeautje gekregen en vooral veel succes wensen. Ik ben daar erg blij mee! Jesper zijn ‘zorgpoppetjes’ doen het erg goed! Dank je wel.

2 December hebben we met alle meiden voor Suriname afgesproken om wat te gaan eten. We vinden het gezellig om elkaar nog even te zien vóórdat we vertrekken. Natuurlijk gaan we in Amsterdam naar een Surinaams restaurant om vast in de stemming te komen.

Dingen die er nog geregeld moeten worden: visum en een, natuurlijk, goedkópe reisverzekering.

  • 15 November 2006 - 10:59

    Judith:

    Inderdaad "no spang" ons ticket pakken ze niet meer van ons af!
    Het komt allemaal goed! Waren de acht weken nu maar al voorbij. Ik wordt ook al zenuwachtig hoor moet het alleen zonder zorgpoppetjes doen ;)
    Liefs,
    Judith

  • 21 November 2006 - 08:33

    Martijn:

    Wow, nog 8 weken!

    Tijd gaat snel!

    Je wordt steeds meer zenuwachtiger? ;)

    Liefs,
    Martijn

  • 21 November 2006 - 11:32

    Lotje:

    Heeeey Loes,

    jaja ik weet precies hoe jij je voelt! maar HAKUNA MATATA...alles komt op zn pootjes terecht!

    je gaat echt een super mooie tijd tegemoet... en die pakt niemand je meer af!

    Ik mis Kenia echt te erg...het is hier zoooooo koud!

    Veel succes met alle voorbereidingen! dikke knuffel Lot

  • 30 November 2006 - 11:32

    Marjan:

    Heey Marloes,

    Leuke site hoor!! Het begint nu al een beetje op te schieten voor die buitenland Lio-ers. Alles voor school al op een rijtje? idd, niet stressen hoor!! veel plezier maar zie je vast voor die tijd op school nog :)

    Liefs Marjan

  • 07 December 2007 - 11:59

    Maud:

    hoi, zag dat je plannen hebt om minimaal een half jaar naar ghana te gaan. ik heb gehoord dat je max voor half jaar kunt blijven op een toeristenvisum, hoe doe jij dat als je langer gaat blijven? groetjes maud
    ghanamaud@yahoo.com

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Dit is een dagboek waarin alles te lezen is over mijn stage in Suriname. Ik verblijf in Su voor 4 maanden. Daar zal ik met nog 5 andere meiden in een huis wonen en allerlei dingen meemaken. In dit dagboek zal ik zoveel mogelijk van mijn belevenissen opschrijven. Veel lees plezier en laat nog eens een berichtje achter! Marloes

Actief sinds 24 Aug. 2006
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 31691

Voorgaande reizen:

09 Januari 2007 - 08 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: