Ondertussen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marloes - WaarBenJij.nu Ondertussen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marloes - WaarBenJij.nu

Ondertussen

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

03 Oktober 2006 | Nederland, Amsterdam

Odi alasma! (Hallo allemaal)

Vandaag is het nog precies 14 weken voordat we gaan. Sterker nog: rond deze tijd zullen we wel op Zanderij zijn geland.

Er is de laatste tijd het één en ander gebeurd:

Twee weken geleden (23-sept) heb ik echt een fantastisch cadeau gekregen van mijn opa en oma.
Ik was er al een hele tijd mee bezig, maar kon het steeds niet zelf kopen. Nu heb ik het van mijn opa en oma gekregen....het is een Digitale Video camera!!
Ik vind het echt helemaal super.
Dat dingetje is zó klein, echt prima om mee te nemen.
Ik las net dat waarbenjij.nu over een tijdje ook de mogelijkheid gaat aanbieden dat je filmpjes kunt plaatsen, dus daar ga ik dan wel even mee aan de slag.
Opa en oma: bedankt!

Mijn broer is ook weer thuis gekomen van zee. Hij heeft samen met mijn moeder besloten dat ze mij komen opzoeken in Suriname. Wat eerst een weekje vakantie zou zijn, is nu 3 weken genieten van Suriname geworden. Het zal ontzettend gezellig worden.
Ze komen in februari, dan heb ik al veel van Suriname gezien en kan ze dan lekker mee op stap nemen.
Ik vind het erg gezellig dat ze ook komen. 4 Maanden weg is toch best een behoorlijke tijd en aangezien ze ongeveer halverwege de reis komen, breekt dat mooi de 4 maanden even op.

Gelukkig ben ik voor de reis medisch 'goed gekeurd'. Ik heb van de huisarts een medische verklaring gekregen waarin staat dat ik geen enge, vieze, besmettelijke aandoeningen heb. Pfff, gelukkig maar!

Ook heb ik veel informatie gehaald, gelezen en gekregen over de reis en welke leuke reizen we daar allemaal kunnen maken.

Verder heb ik de laatste tijd al zoveel gekocht voor die periode en zo veel leuke dingen gekregen, dat het allemaal niet meer in mijn kist pastte. Ik heb nu een deel van mijn kast opgeruimd, om daar lekker alle Sranan spulletjes in te stoppen.
(Bijvoorbeeld: belangrijke papieren plus kopieën, strand handdoek, regenpak, klamboe, DEET spul, zonnebrand creme, dagboeken voor mezelf en in de klas en een nieuwe toillettas.)
Mijn broer moest er erg om lachen, maar ik vind het zelf erg praktisch!

Het wachten nu is nog op de verklaring van goed gedrag en mijn inentingen. Geduld is een schone zaak.

Nog 14 weken wachten en dan mógen we!

  • 03 Oktober 2006 - 15:41

    Henk Eijgendaal:

    je hebt dan wel geen enge beesten,ziektes of ongemakken ,maar zal het lukken met dat bewijs van goed gedrag?????

  • 03 Oktober 2006 - 15:45

    Annemarie:

    Wat leuk dat je moeder er broer ook komen :D!!
    Mijn ouders hebben juist gister geboekt. Ze zijn er van 22/2 t/m 17/3 :) !!
    Tot snel!
    X

  • 03 Oktober 2006 - 18:38

    Judith:

    Wat gezellig zeg dat je moeder en broer komen!!!! Mooie videocamera heb je gehad zeg, super.
    Nog even aftellen en dan gaan we...

    Veel liefs,

  • 03 Oktober 2006 - 19:04

    Martijn:

    Ben blij dat alles soepeltjes verloopt. En tof dat je een videocamera hebt gekregen!

    Die 14 weken vliegen zo voorbij!

    Liefs,
    Martijn

  • 03 Oktober 2006 - 19:38

    Jacqueline:

    LEUK loes!!! ik vind het echt ZO leuk voor je!!!! en super dat je moeder en ben je 3 weken komen opzoeken! Dat is bijna een maand!!!! gaaf hoor!!!!! tot snel, liefs xxxxx jacqueline

  • 12 Oktober 2006 - 13:49

    Benjamin:

    He loes,
    Leuke pagina. Ik zie je in Su.
    Benjamin

  • 14 Oktober 2006 - 20:18

    Steven Mango ( Maxi:

    Hey meid,
    leuk met die verwennerij zeg!! Heb zelf mijn Ticket al `n paar weken thuis en het komt goed.
    Ik bedoel ik zal je van zanderij halen als je me optijd meld.En die sightseeing... dat komt zeker goed.
    Je weet me toch.. hahaa!!

    Groetjes, Max

  • 23 Oktober 2006 - 17:44

    Opa EnOma:

    gave site ,je bent dan ook onze liefste kleindochter.
    veel liefs Oop

  • 10 December 2006 - 08:37

    Tante Sjaan:

    ik hoop dat je het erg naar je zin krijgt en wens je veel sucses kusje tante sjaan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Dit is een dagboek waarin alles te lezen is over mijn stage in Suriname. Ik verblijf in Su voor 4 maanden. Daar zal ik met nog 5 andere meiden in een huis wonen en allerlei dingen meemaken. In dit dagboek zal ik zoveel mogelijk van mijn belevenissen opschrijven. Veel lees plezier en laat nog eens een berichtje achter! Marloes

Actief sinds 24 Aug. 2006
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 31691

Voorgaande reizen:

09 Januari 2007 - 08 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: